Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

200 km za den na kole


30. 8. 2020
Dá se za jediný den dojet z Brna na Slovensko a zpět na kole? Protože 1000 km přes Švédsko připadalo Doubravce jako nikterak oslnivý výkon, rozhodla se podrobit mě a ¥a na závěr léta ještě jedné zkoušce. A tou se stala výzva, ujet 200 km za den na kole. Pro ¥a, který kdysi zvládl 1000 km na trase Brno–Vídeň–Tišnov–Brno to byla hračka, já jsem ale dostal pořádně do těla.

Naše cesta vedla z Brna do Holíče a zpět. Ráno jsem vyrazili přes Bošovice na jihovýchod, nebyl bych to ale já, abych trasu trošku nezakroutil směrem k železničním zajímavostem. Nedaleko Čejče jsme si tak „zkrátili“ cestu mimo jiné jízdou po železniční trati.
Naše cesta vedla z Brna do Holíče a zpět. Ráno jsem vyrazili přes Bošovice na jihovýchod, nebyl bych to ale já, abych trasu trošku nezakroutil směrem k železničním zajímavostem. Nedaleko Čejče jsme si tak „zkrátili“ cestu mimo jiné jízdou po železniční trati.
Důvodem byla návštěva krásného a smutného místa - odbočky Čejč, ze které kdysi mířily vlaky do Ždánic. Vyhýbka je stále na místě, z dráhy ale už nezbyl na kameni kámen. Aspoň jsem mohl povídat o tom, jak jsem ji projel posledním řádným vlakem v roce 2001 při cestě na 10. Oroheň.
Důvodem byla návštěva krásného a smutného místa - odbočky Čejč, ze které kdysi mířily vlaky do Ždánic. Vyhýbka je stále na místě, z dráhy ale už nezbyl na kameni kámen. Aspoň jsem mohl povídat o tom, jak jsem ji projel posledním řádným vlakem v roce 2001 při cestě na 10. Oroheň.
<a href="/Tema/Mutěnice zastávka (žzast)">Železniční zastávka Mutěnice zastávka</a>.
Železniční zastávka Mutěnice zastávka.
A další zrušená dráha: bývalá nádražní budova v Dubňanech prochází rekonstrukcí. Místo kolejiště však kolem ní prochází už jen cyklostezka po trase bývalé železnice z Mutěnic do Kyjova.
A další zrušená dráha: bývalá nádražní budova v Dubňanech prochází rekonstrukcí. Místo kolejiště však kolem ní prochází už jen cyklostezka po trase bývalé železnice z Mutěnic do Kyjova.
Pohled po proudu na Baťův kanál směrem ke slovenské hranici. Tudy jsme před <a href="/clanek/585">třemi týdny proplouvali na motorovém člunu</a>.
Pohled po proudu na Baťův kanál směrem ke slovenské hranici. Tudy jsme před třemi týdny proplouvali na motorovém člunu.
Kostel svatého Michala archanděla ve Skalici byl nejvzdálenějším bodem naší cesty. Odtud už jsme se jenom vraceli.
Kostel svatého Michala archanděla ve Skalici byl nejvzdálenějším bodem naší cesty. Odtud už jsme se jenom vraceli.
Holíč je in a má vyřešené zuby.
Holíč je in a má vyřešené zuby.
U holíčského zámku se nad námi začaly stahovat mraky.
U holíčského zámku se nad námi začaly stahovat mraky.
Místní kasematy by nás docela lákaly k urbexové návštěvě, nicméně ještě nás čekalo přes 90 km cesty, a tak jsem to raději odložili na jindy.
Místní kasematy by nás docela lákaly k urbexové návštěvě, nicméně ještě nás čekalo přes 90 km cesty, a tak jsem to raději odložili na jindy.
A pak se to stalo, co muselo se stát: ve Vrbicích jsme řádně zmokli.
A pak se to stalo, co muselo se stát: ve Vrbicích jsme řádně zmokli.
Netrvalo dlouho a letní bouřka se vyčasila. Při sjezdu do Bořetic už jsme krásně oschli.
Netrvalo dlouho a letní bouřka se vyčasila. Při sjezdu do Bořetic už jsme krásně oschli.
Pohled na kostel sv. Anny v Bořeticích od letiště Kraví Hora.
Pohled na kostel sv. Anny v Bořeticích od letiště Kraví Hora.
V Hustopečích se nádraží mění k nepoznání. Přibyla nová nástupiště a dráty, koleje zůstávají kusé a tedy tu není ani možné objet soupravu. Do Brna to ještě máme skoro 40 km a padá tma. Jsem unavený a končím s focením.
V Hustopečích se nádraží mění k nepoznání. Přibyla nová nástupiště a dráty, koleje zůstávají kusé a tedy tu není ani možné objet soupravu. Do Brna to ještě máme skoro 40 km a padá tma. Jsem unavený a končím s focením.

Související články:
Baťův kanál s Moukou
Článek:
Baťův kanál s Moukou
26. 7. 2020

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst